Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Tuesday, April 17, 2012

Peribahasa.

Hey readers , sorry beberape hari tidak sempat mengupdate. Sebab busy dengan Naughty Kiss aku. Heeee. So here i'm back. Dengan entri yang bertajuk PERIBAHASA. Haaa. Mesti ade yang pikir aku nak ajar Bahasa Melayu pulak kan. Hahaha.

Ok peribahase yang aku nak cakap dalam entri ni ialah "duri dalam daging" & "gunting dalam lipatan". Haaaa. Dua-dua peribahasa ni membawe maksud "ditikam dari belakang". Haaa. Tapi dalam kamus hidup aku pulak. Peribahase ni bermaksud "nak kene hentak dengan aku". Hahaha. Adekah sape-sape di antare readers-readers sekalian yang dapat menangkap ape yang cube aku sampaikan ??

Marilah aku ceritekan serbe sedikit. Aku ade kawan. Ya seorang kawan. Yang sangat rapat dan segalenye tahu tentang aku. Dan rasenye boleh diharap dan boleh dipercayai. Semestinye hubungan kami sangat baik bukan ? Ya , tapi itu DULU. Tidak mungkin sekarang mahupun di mase akan datang. Kenape ? Haaaa. Sebab peribahase yang aku nyatekan kat atas tadi tulah. Hurm. Bagaimane bende macam ni jadi ?? Maybe salah aku , yang buruk-buruk datang dari aku. Mana mungkin datang dari dia yang barangkali tidak sedar akan silapnya. :)

Tapi aku mengaku mungkin aku terlalu memikirkan hati orang lain sampai aku terlupa apekah kesan daripada perbuatan aku tu terhadap diri aku sendiri. Barangkali ade yang merasekan akulah ni jahat tanpe anda tahu apekah sebab musababnye aku melakukan perkara itu. Tapi biarkanlah ia. Aku hanya ingin menyelamatkan seseorang insan yang tak berdosa daripada menjadi korban cinta seorang perempuan yang masih tiada upaya mencintai dirinya kerana terlalu asyik dan leka mengejar sejarah lama. Wallahualam. Tapi ingat , ape yang aku lakukan ni selepas aku kenal die dengan agak lame. Dan bukannye dirancang sejak awal aku menjalinkan tali persahabatan dengannya.

Tetapi berbeza dengan dia , ya berbeza. Di awal persahabatan kami , ya baik-baik aja. Tetapi itu hanye didepan mate aku. Di pandangan aku. Bukan dibelakang aku. Hahaha. Rupenye dengki bermaharajalela dalam hati si gadis yang tidak boleh melihat keakraban aku dengan yang lain. Sehingga aku telah tersalah sangke dengan orang yang sebenarnye tak berdose. Sungguh besar salahku pada individu terbabit. Dan semakin hari si gadis menjadi semakin tidak boleh berfikir dengan waras. Habis dibuatnye cerita yang bukan-bukan hanye untuk melihat aku bermasam muke dengan yang lain. MasyaAllah. Dan sekarang telah terbongkar siapekah si gadis itu. Dalam mengatekan akulah yang "menikamnye dari belakang" rupenye dia yang terlebih dahulu memulakan permainan dalam sebuah persahabatan yang ikhlas aku bagi pada dia. Allahuakbar.

Sekarang tiada lagi yang perlu aku kenangkan. Jutaan terima kasih je yang mampu aku cakap dekat si gadis. Terima kasih atas semua perhatian dan cerita dongeng angan tak sudah anda yang membuatkan aku mengutuk mengeji menghine orang yang tak pernah bersalah. Terima kasih kerana mengajar aku ape itu ertinya BESTIES. Terime kasih sebab beri aku peluang untuk kenal siape kau sebenarnye walaupun depan aku selame ni kau hanye bertopeng. Terime kasih.


p/s : aku pernah dipesan oleh seseorang yang lebih berumur daripada aku supaye jangan terlalu rapat dengan si gadis. Tetapi aku tolak ketepi kerane merasakan diri dia tidak seperti ini. Now , silela rasekan nikmat hidup ye Cik Dabel N.

p/s : Kepada si gadis yang "lembut gigi daripada lidah". Terima kasih. Maafkan aku untuk semua kesalahan dan kesilapan aku. Halalkan makan dan minum aku selama persahabatan ni.



xoxo




- Cik Dabel N -





No comments:

Post a Comment

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah