Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Wednesday, July 25, 2012

Kahwin Muda ??? Jeng jeng jengggg.

Hey readers , salam 5 Ramadhan !!

Alhamdulillah , dah masuk 5 Ramadhan dan tinggal sikit je lagi nak habes puasa dan masuk pulak bulan Syawal ! Hoyeahh raya raya rayaaaa !!! Seronok macamlah aku ni still dapat duit raya. Hahaha. Padahal duit dalam bank/poket/wallet aku lah yang kene dilaburkan untuk duit raya. Miahahaha. Oh tapi ni bukan topik yang aku nak bincangkan ponn. So , marilah kite pulang ke topik asal ! Jommm !! :D

Hello guys , hahaha. Nampakkan aku mule balik entri ni. Ahaxhaxhax ! KAHWIN MUDA is going to be my topic untuk harini. Kenape mesti kahwin muda ?? Ni semua gara-gara aku terpandang video youtube Perkahwinan Syafiq (16 Tahun) danYana (14 Tahun). Mase aku tengah duk tunggula video tu untuk loading/buffering (since lately ni internet tahap kure-kure) so sempat jugaklah aku pikir "Mak haih takdo awai laie die nak kawin." Come on , please imagine budak Form 2 dengan budak Form 4 dah kawen ?? Haaa ahkak yang umo 23 tahun ni pon tak kawen lagi uollss. :D

Actually tak salah pon ape yang dorang buat ni , sebab lebih baik dan lebih elok kawen awal daripada macam-macam benda yang tak elok dan tak diingini terjadi rightt ?? Sebab budak-budak sekolah zaman sekarang ni dah bukan macam budak-budak sekolah zaman dulu yang tak terdedah dengan bende-bende berunsur 18sx ni. So , dengan kawen awal bolehlah dikurangkan peratusan gejala-gejala tak sihat ni daripada terus berleluasa. Ohyeahh ayat aku dah macam ayat dalam surat khabar muke depan. Upsss. Miahahaha. :DD

Tapi dari sudut logik ataupun dari sudut akal waras aku ni , apo bondo budak laki ni nak bagi bini die makan sedangkan buku sekolah pon silap-silap dapek pinjaman laie. Haaa. Kannnn ? Macam mane pulak perbelanjaan dorang kalau budak perempuan tu dah pregnant (ni sebab terbace komen dalam youtube yang mengatakan budak perempuan ni dah lepas pantanggg !!). Adakah dorang ni dah cukup matang untuk tempuh alam perkahwinan ni ? Haaa itu pon kite kene pikir jugakkan.

Ape-ape pon , tahniah untuk mereka berdua. Semoga dorang kekal bahagia sampai ke Jannah. Aminnn ! Ahkak tompang senang uollss tengok korang kawen awal. Hahaha. Padahal dalam hati ahkak jeles kemainnn. :p


* gambar printscreen youtube ni pon aku rompak dari page orang , miahahaha. Klik sini untuk tengok sape yang aku rompak. *


p.s : untuk yang masih belum tengok video perkahwinan dorang tu , sile-silelah klik sini. :))



xoxo



- Cik Dabel N -

No comments:

Post a Comment

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah