Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Friday, July 27, 2012

Makan | Makannnannnn , Heee !!~

Hey readers , selamat petangg !!

Entri yang ke-2 harini , actually ni kan bulan puasa. Bila petang-petang ni mulelah dengan saje je menggugel gambar makanan , bukannye lapar ke ape. Tapi saje nak cari ilham nak buka puasa makan ape. Hahaha. Dannn untuk harini , tekak ni dengan gediknya terasa nak makannnnnnn , sila scroll ke bawah dan lihatttt !! (Jangan ade yang telan air liur ehhh ehh ehh.)


* REBUNG MASAK LOMAK CILI PADI , aihhh !! Asyuk seh kalau dapat niehhh !! *


* Ini pulakkk , GULAI ASAM KELADI. Perhhh ! Mantap gak ni. Bulan puasa ni aku baru sempat makan sekali je. Tu pon hasil tapau dekat bazaar Ramadhan Putrajaya Precint 2. TEHE!!~ *


* Dannn ini PUCUK UBI TEMPOYAK , haaa. Sedap kowt !! Tak tipu. (Tapi tengok orang yang masak r. Hahaha.) *


* Tu diaaaa , AYAM GOLEK PANTAI DALAM. Sangaddd ohsem okehh !! (muka like likee likee soooo serious !!) *

Tu untuk bahagian lauk yang aku nak makan , pasal kuih pulak ?? Ape kuih yang aku suka makan ?


* PUDDING CARAMEL ohyeahh !! Kalau gunekan telur dengan banyak pudding ni boleh jadi sangat lembut teksturnya. Haritu aku de beli dekat bazaar. Tapiiii koreh !! Frustrated teruk mak nyahhh !!~ *


* Ondeh-ondeh ataupun KUIH MELAKA , ponnn aku suke makan. Tapi biasela melekat-lekat kannnn. Hahaha. Seumo hidup aku sekali je aku buat kuih ni. Nak tau bile ? Mase Tunas Puteri (sekolah rendah) tu jela sekali !! :D *


* Last but not least , MURTABAK uollss. Korang nampak tak plastik putih yang berisi cuka + bawang tu. Haaa tarbaikkk kot kalau dapat cicah bersama murtabak ni woiii !!~ *

Okehhh , itu saje untuk aktiviti menjamu mata di kala petang Jumaat ini.

Selamat berbuka dan berbazaarian semua !! :)

p.s : sile klik sini untuk mendapatkan resepi lauk pauk kat atas tu , except for Ayam Golek Pantai Dalam. Terima kasih jugak untuk Encik Gugel for the picturessss. :D

Tenkiu for time and tenkiu for readinggg. Ngeee !~



xoxo




- Cik Dabel N -

No comments:

Post a Comment

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah