Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Monday, September 24, 2012

Pantun nak kasi ingat , TEHEE !!~

Assalamualaikum & Hello.

Jom kita berpantun :

Bila orang dah mula dengki , 
Ada saja benda nak dicaci , 
Kalau dah namanya busuk hati , 
Pakai perfume pon takkan wangi.

Bukan mengata bukan mengeji , 
Sila jaga kain sendiri , 
Cerita sana cerita sini , 
Kelak terbukak aib sendiri.

Tak suka tengok jangan tengok ,
 Jangan sakitkan mata dan tengkuk , 
Mengata kat belakang meminta hempuk , 
Ape kes kau ni mangkuk ?.

Kalau rasa tak puas hati ,
Nak jumpa aku marilah sini ,
 Reporter dihantar nak riki riki ,
Nanti ada yang makan kaki.

Kalau aku suka menunjuk , 
Siapa suruh engkau tengok ,
Aku tak minta kau kutuk ,
Tapi aku lupa kaukan penyebok.

Aku bahagia kau peduli apa ,
Susah ke engkau dan keluarga ? ,
Jangan ingat aku tak tahu apa ,
Aku diam malas nak cerita.



p.s : malam ni malam berpantun. renung renungkan dan selamat beramal. selamat malam semua. terima kasih kepada Eyda Hazwan sebab jadi follower ke 26 aku. :))


xoxo


2 comments:

  1. curlassss kau pantun ni.. I loikeeee!!! :D

    ReplyDelete
  2. Bahaha , kemain loikkeee lagi cik kak ni. :P

    ReplyDelete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah