Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Thursday, October 11, 2012

Mohon sedar diri , :)

Assalamualaikum & Hello.

Pagi pagi lagi rasa macam nak tempered tak memasal.
Nak kata bendera Jepun nak naik macam lambat lagi. Eh yeke ??
Arghhh. Tak kesahla. Tu bukan mainpoint ponggg.
Entry aku ni pon gara gara aku dengar kat HotFM pagi tadi.

 : eii.. tak sukanya perangai dia ni!! macam2 perangai la, jom ceritakan hari ni.. knp korang tak suka dgn perangai seseorg tu."

Dalam dunia ni , tak semua orang suka dengan perangai kita kan ?? *Sila angguk kalau setuju*
Sebab manusia ni ada banyak jenis dan ragam.
Ada yang suka perangai macam ni tapi ada pula yang tak suka. *Agree ??*
Macam aku pula ada banyak gak perangai manusia yang aku allergy. *Oh macam bagus kau ni*

Sila baca entry ini sampai habes untuk ketahui adakah anda macam yang dinyatakan.

1 : MACAM BAGUS.

Manusia macam bagus ni sangat NO NO NO okeh.
Bila berbual pasal orang macam bagus ni , sememangnya kau dipandang serendah tapak kaki je.
Sebab dorang memang absolutely A kalau bab bab propa ni.
Korang boraklah ape sekalipon , sure dorang akan bertindak balas dengan sangat bagus padahal.....
Habuk pon takdak ! Puiii !!~.... :D

2. AKU ADA KAU ADA.

Ni satu lagi perangai , yaAllah. Minta simpang malaikat 44. Huhh.
Kalau orang bercerita ada benda ni , kau pon dan dan ada jugak.
Walhal..... Hado ke ?? Bak mai la bukti sat nak tengok ada ka takdak.
Eeeeuuuwwww jelik sangat okay. :P
Kalau takdak buat cara takdak , tak usah diada adakan. Reti ??
Nanti makan diri balik , haaa acane tu Johan ?? Blerrgghhh.

3. PERASAN CANTIK.

Haaaa yang ini masalah , sangat bermasalah ye wahai manusia.
Kalau kau rasa muka kau suam suam kuku je takat orang di kaki lima je yang pandang.
Kau tak payahla bebajet diva konon kau manusia paling cantik di serata alam semesta.
Sangat kurang berkenanlah hati beta ni ye. Upsss.
Dan aku paling elak untuk ternampak/terlanggar bahu dengan bangsa bangsa serupa ini.
Rasa macam nak hamun pon hado , aigoo !!
Kau rasa kau perasan macam itu nampak cantik ke ?? Jelik lagi adalah weh. Hish.

4. SERBA TAHU.

Konon dalam dunia ni kau je yang tahu semua benda.
Semua dalam tapak tangan kaulah citenya keeennn~
Dari pelbagai aspek kaulah yang terhebak antara yang lain ! Puiii~
Even orang bangkang kau sekalipun , kau tetap dengan jawapan kau.
"Menegakkan benang yang basah" memang sesuailah untuk bangsa bangsa camni.
Dah tahu benda tu salah pon masih tanak mengaku. Malu lettuw. Tskkk ! T_T *sedih*
Sungguh aku tak faham. Oh help meeee. :D
Sorry aku suka nganjing. :P

5. BODOH SOMBONG.

Tu diaaaa , makin lama point aku makin kurang ajar je bunyinya. Kikihkih.
Ini semua apa yang aku rasa. Korang agree ke tak bukan masalah aku ponggg. *oh berlagak diva*
Bodoh sombong ni la yang selalu aku jumpa , mana pergi mesti adalah.
Ehhh ni mesti pergi dengan orang sama je ke mana mana.
Tu jumpe perangai sama je agaknya. Oh sedih sangatttt. Ahaksss. *nganjing lagi*
Orang macam ni memang paling aku cerca. Sangat rasa nak lempang laju laju tahu. :D
Mana taknya , dah tau diri tu tatau/bodoh/bebal. Bukan nak tanya.
Pakai radak je asal boleh. Konfiden itu penting ye kawan kawan. :P
Rendah rendahkanlah ego tu sikit wahai manusia dan bukaklah mulut sikit untuk bertanya.
Bukan susah pon , takda orang nak makan kau lah kalau kau tanya.
Dan takkan matilah kalau kau tanya orang. DAMN !!

6. DOMINAN.

Dominan ni selalunya kita akan nampak bila kita berada dalam satu kumpulan.
Mesti akan ada salah sorang dalam tu yang akan berlagak macam ketua kumpulan.
Apa juga benda yang kita nak buat mesti kene refer dia terlebih dahulu.
Kene pikir hati dia dan sebagainya. Tak ke lemas kau hidup macam tu ?? Ishhh.
Semua benda kau nak buat duklah terhalang semata sebab "ketua" tu. Durhh!
Come on , kita sekarang bebas untuk buat apa apa jela.
Sedangkan negara kita ni pon bebas untuk menyuarakan pendapat. Adoiiii !~
Kenapa mesti kita nak menurut dengan "ketua" kita tu ?? Nehiii !
Mak tak boleh terima nok orang control control mak ni. Pulak tu sejenis. :P

7. ACT LIKE A DIVA.

Maybe aku ni sorang yang simple , so apa apa pon aku tibai. *senangkan bela aku*
Jadi aku agak kurang berkenan kalau bergaul dengan orang yang leceh/rumit.
Leceh/rumit means itu tak kena ini tak kena , serba serbi tak kenalah pendek kata.
Apa kau ingat orang banyak masa nak layan kerenah kau. Pffttt !!
Even Kate Middleton (bini William) pon tak lorat macam bangsa bangsa ni. :D
Apa kau nak orang orang sekeliling layan ko macam DIVA ?
Ni mesti kes berhangan tak habes , tu yang terbawak bawak lagak DIVA tu merata.
Ohhh pleaseeee. Sangat tak suke. tak suke tak suke.


Sekian sahaja sesi melepas ketidakpuasan/kemeluatan dengan perangai orang.*Perangai sendiri ??*
Nak call HotFM pagi tadi macam tak cukup banyak masa nak bebel kannn.
So , kite kasi conteng sampai puas dekat blog ni. Heee.
Sorry la kalau ada readers yang terasa , *ehhh bukan memang nak bagi terasa ke ??*

p.s : Mohon sedarlah diri sebelum makin ramai bilangan orang yang meluat nanti.



xoxo


No comments:

Post a Comment

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah