Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Friday, January 4, 2013

B2B : Apa kena ada dalam checklist untuk E-Day ?

Assalamualaikum & Hello.

Selalunya bila cakap pasal E-Day & Wedding. Sure akan sebut jugak pasal checklist kan.
Bagi korang korang lah penting ke tak checklist ni sebenarnya ???
Kalau buah hati merangkap bakal tunang aku tu , mesti dia cakap "Function ke checklist tu ?"
Bagi aku amat amat sangatlah penting , since aku ni memang spesies PELUPA !!
Dengan adanya checklist ni senanglah aku nak keep track apa yang done ape yang undone. SETUJU ??

Disebabkan aku rasa aku memerlukan panduan untuk buat checklist , maka aku pon blogwalking merata.
Antara blog yang aku jumpa untuk reference : AlyaSyaqiera , PuteriAyuDeHearty , CikFadh , C'Enul.
Korang bolehla blogwalk dekat blog blog tu jugak kalau korang nak cari reference. HIHIHI.

Hasil daripada blogwalk merata rata. Boleh dikatakan antara yang TERPENTING dalam checklist ialah :
  • Event details (Tarikh/Tempat/Masa)
  • Wakil keluarga (Belah lelaki/Belah perempuan)
  • Bilangan tetamu
  • Caterer/Makanan
  • Hantaran (Berapa dulang korang nak kasi)
  • Pelamin/Hiasan
  • Warna tema
  • Persalinan (Baju tunang/Tudung/Veil dan segala)
  • Solekan/MUA (Makeup Artist)
  • Photographer
Pendekkan kata if korang nak buat checklist tu , jangan missed out benda benda penting ni.
Or else , korang sendiri yang kelam kabut tak cukup tangan dan kaki nak uruskan semuanya.
Kalau boleh preparelah lebih awal , takdenya orang nak kate korang gelojoh/tak menyempat.
Agak agak kalau ada orang kata korang gelojoh/tak menyempat , korang cakap je.......
"Takkan sekarang nak berak baru nak korek tanah , harharhar".
Okaylah , aku pon nak pergi merangka rangka sikit checklist aku.
Babaiiiii. Love ya people. Thanks for your time !!


p.s : nak buat preparation setahun awal boleh tak ?? *gila perfectionist*


xoxo


7 comments:

  1. wow!!! dah ade checklist..

    bagus Cik Nadia :))

    ReplyDelete
  2. Well !! Azam tahun baru katanyaaa. Kan nak kene kerja keras. Shhh !! :D

    ReplyDelete
  3. Okeh,, kita sokong awak dari belakang keh :D

    ReplyDelete
  4. sgt berguna ade checklist ni nadia..cik fadh hr tu, kene risik je terus beli buku khas tuk preparation tunang n kawen..1buku senang, pape rujukan OP, MUA, DIY sume fadh tulis dlm tu..nnt kawen bole semak semula je..;) gud luck dear !

    ReplyDelete
  5. Rina : Heee mekasih sayang !! Kite pon support awak daripada belakang. :)

    Cik Fadh : Tula buku dah beli. Bile nak tulis. Hilang idea. Hahaha. Thanks Cik Fadh bagi tunjuk ajar. :D

    ReplyDelete
  6. Wahh tq sbb baca checklist kte yg tak seberapa tu..salam follow *wink*wink* ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hikhik , mekasih blogwalk kat sini Puteriayudehearty.

      Salam kenal. :)

      Delete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah