Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Friday, May 3, 2013

Company Trip - Phuket : Phi Phi Island (Part 2)

Assalamualaikum & Hello.

Entry dekat Phi Phi Island ni memang aku terpaksa buat 2 or maybe 3 entry.
Sebabnya adalah kerana ktorg berhenti pon sampai 3 stop.
So insyaAllah setiap stop aku buat entry , okay ?? For previous entry , klik SINI.


First of all say bye bye dekat pulau yang kita stop tadi tu. hihihi.
Then , lets our journey begin. Lets goooo !! ^_^













View ni korang boleh jumpa dekat Phuket , aku tak ingat apa nama tempat ni.
Tapi struktur keadaan dekat situ sangat cozy , macam dalam bilik.
Sebab laluan nak masuk tu kecik je , macam lorong. Then dalam dia besar.
Tu yang masing masing tersadai tengok kat belah depan speedboat.
Nak tengok keindahan ciptaan Tuhan , amboii. Ayat ! :P




Muka teruja masing masing tengok rock bentuk unta tu.
Asalnya guide tu cakap "Uta" , aku cam "Haaaa , uta ??".
Terus pandang orang sebelah , "ohhh unta". Hahahaha. ^_^




Kat sinilah tempat dorang dorang tu buat snorkelling , wuhuu !!
Aku ? Aku snorkelling atas speedboat. Memang idokla teman turun.
Kang lemas kannggg sape nak CPR , haaaa naya naya. Hahahaha.







Nampak , betapa seronoknya dorang dorang berendam dalam air tu.
Tengok ikan tu , tengok ikan ni. JEALOUSSS ! Tapiiii seram nak turun. Hahaha.
Tengok daripada atas speedboat pon okaylah , redho. Muahahaha.
Banyak ikan kaler kaler weh , teruja aku atas speedboat tu bagi dorang makan roti.
Tapi dorang dorang cakap coral banyak mati. So , tak santek.
Tapi okaylah tu , nak santek santek kuarlah duit sendiri ye dop ?
Later aku sambung dengan restoran atas pulau yang ktorg pergi untuk lunch.

Thanks for your time , love ya people.


p.s : perghhhh banyak lagi entry nak kasi update wehhhh.


xoxo


4 comments:

  1. alaaa ruginya tak snorkeling akak pun tak pandai berenang tau haha

    cantik sgt pemandangan air clear giler

    ReplyDelete
  2. @cha Tulahhh rugii tak reti berenang. Kalau tak kite da snorkel dah kak. Tapi yess view die cantik and air sangat clear and bersih.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum awak. nape tak snorkelling? saya pun tak reti berenang. saya belajar beranikan diri masa kat lagoon ni lah. hehe. bestnya tengok air laut kat Krabi. Subhanallah. cantik sangat tempat ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam Sheila. Kita ni memanggggg nampak je ganas , nampak je brutal. Tapi penakut. Kita takut lemas. Wakakakaka. Takut kalau tenggelam nnt tak dapat naik atas. :D

      Memang sangat cantik , kalau ada planning nak pergi bercuti. Datanglah Phuket/Krabi. :)

      Delete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah