Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Tuesday, September 17, 2013

Pantai Pelindung Beserah , Kuantan

Assalamualaikum & Hello.

Selamat kembali bekerja people !! Hihihi.

Tamatlah sudah holiday 3 days 2 nights aku dekat Kuantan. Tujuan asal balik kampung pun sebab kezen aku kawen. Kalau dia tak kawen alamatnye tak baliklah kot. Wakakaka. But kali ni aku balik asing dengan family aku sebab aku still bekerja on last Saturday , sobsobs. Y____Y. Tapi tak bermakna aku balik naik bas okay. Aku balik dengan Wan , dah alang alang dia cutikannn. Ngeee !!!~

Gerak daripada KL pukul 3 lebih , sampai Kuantan around 7 something. Semua gara gara hujan lebat plus dengan eksiden yang merata. Naik kematu dan berbintat bontot duduk dalam kereta lama sangat woi. Sampai sampai je rumah makcik aku (tempat tido ktorg selama 3d2n) , rehat rehat kejap then terus gerak pergi cari makan. Lapar !!! Lepas makan terus balik , bentang bentang tempat  tido. Wan sempat cakap 'Nak mandi laut esok'. Then semua tak sedarkan diri. Miahahaha.

Esoknya , pukul 7.47 pagi mama dah memekak kejut bangun tido sambil jerit 'Kata nak mandi laut , bangunlahhhh'. Adoiii !!! Maka bergegaslah lap taik mata di corner mata , dengan tak mandi terus pakai kimono cardigan and tudung. Bergeraklah kami semua ke Pantai Pelindung Beserah , Kuantan.





Here you go , Pantai Pelindung. Pantai ni tak ramai yang tahu unless penduduk setempat sebab location dia yang agak ceruk sikit. Tapi best ! Sebab tak ramai orang , takdela segan sangat nak bersakai sakaian dia pesisiran pantai. Huahuahua. Abaikan jelah eh muka tak mandi aku tu. Bukan selalu blogger letak muka tak mandi kannn. :P





Kau tengok !!! Siapa yang eksaited lebih ? Hahahaha. Sibuk nak main tengteng. Layankan jela. Last last dia dah bosan main lompat lompat. Akhirnya dia masuk balik dalam air. Chaittt ! He's enjoying his every moments there. Aku happy tengok dia happy. Padahal dalam hati 'Arghhh stresss. nak mandi laut tapi seluar extra tak bawak. ermmm'. ^_^




Siapa cakap kalau tak mandi pagi tak boleh upload gambar dalam entry ?? Kahkahkah. Dengan seluar tidonya. Selambe. Siap sempat pesan dengan Wan sebelum dia snapkan gambar 'Jangan tangkap gambar kaki , kaki takpayah nampak'. Muahahaha. Semua sebab campur aduk segala kaler dekat badan. Seluar kaler pepel , baju hitam , tudung hitam pokodot merah , kimono cardigan biru pepel semua ada. Kihkihkih.


Balik daripada pantai singgah dekat Warung Calong Abang Wang kejap. Breakfast katanya. Dengan tak mandi , selamba je redah warung orang. Naseb baik bukan orang lain , sepupu ayah juga. Kalau outsiders , malulah juga. Kot kotlah ada air liur basi tang corner bibir. Oh tidak ! Hahaha. Hilang keayuan aku.


Inilah dia rupa Mee Calong. Tapi aku minta Mee + Mihun , tambah telur. Minum pula dengan Sirap Selasih Ais. Nahhh kauuu ! Terangkat. Campak air lada dengan pepper dalam sup , lagilahhh. Meleleh air hidung. Selagi tak merah kuah selagi tu campak air lada. Kalau korang nak tau rasa dia macam mana bolehla try pergi sendiri kat Beserah. Tanya je orang kampung kat situ , gerenti dorang tau. Ingat Warung Calong Abang Wang okay. Abang lain u said i don't want , i don't want sambil geleng kepala. Muahahaha.
Thanks for your time and love ya people.


p.s : ape aktiviti korang cuti 3 hari haritu ??


xoxo


No comments:

Post a Comment

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah