Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Wednesday, September 11, 2013

YUNA in my eyes , ^^

Assalamualaikum & Hello.


Actually aku dengar nama Yuna ni dah lama. Zaman aku dekat UiTM lagi , around 2007. Tu pon sebab kawan aku yang duduk pasang lagu Yuna repeatedly. Kalau tak mungkin baru sekarang aku tau siapa Yuna since kebelakangan ni nama Yuna melonjak lonjak naik. At first aku dengar lagu and suara dia , aku rasa macam biasa biasa je. Sebab tengok style dia menyanyi pon macam spesies malas nak buka mulut kan. Macam ada emas intan berlian dalam mulut. Maka , aku takdelah fanatic sangat. Biasa biasa je.


Aku punya tak suka dengan Yuna ni sampailah at one stage Yuna menang untuk satu anugerah. Dan aku still rasa tak puas hati. Sebab aku rasa macam ada artis lain yang deserve untuk menang. Sebab aku masih tak nampak yang Yuna ni best. Aku still tak nampak kenapa Yuna kena menang , kenapa bukan artis lain. Hahahaha. Sedih Yuna kalau baca apa aku tulis ni. Tssskkkk. Y_____Y.


Time flies , Yuna dah berjaya build nama dia sendiri dekat US and she have her own fans. Sangat membanggakan. Kepada aku yang masih tak suka , masih tetap dengan pendirian sendiri. For me , ada certain lagu je yang best. Nak tahu sebab apa ? Sebab aku hanya dengar Malay songs Yuna je. I've never had intentions nak pergi dengar English songs dia. Sebab tu aku remains cakap dia biasa biasa je. Kihkihkih. Loser Nadia loser.

sumber : google

Tapi dalam pada tak suka dan dalam pada kata Yuna ni biasa biasa je , aku sempat juga pergi Yuna & National Symphony Orchestra haritu dekat Istana Budaya. Semua gara gara melayan kakak angkat aku yang beriya nak pergi. So , okaylah kita pergi. Mana tau boleh ubah perspective aku upon Yuna. Dan ternyata , sangat mengubah okay !!! 110% berubah tahu , she is so talented. Her voice is top notch. Siap goosebumps lagi hooiii. Meremang remang bulu roma aku. Pheewww. To hear her voice and to see her secara live , memang truly mengubah semua tanggapan aku upon her selama ni. She can sing. Very well. Kalau tak takkanlah Verve Music Group milik David Foster tu nak ambil Yuna jadi artis dorang kaaannn.


And sejak balik daripada tengok her live on stage dekat Istana Budaya tu , aku keep on playing her songs. Siap ada playlist lagi okay. Hahahaha. Itulah yang orang selalu kata don't judge a book by its cover. Kan dah kena batang hidung sendiri. Ngeee. Oh ya , album baru Yuna - Nocturnal akan berada di pasaran soon. Agak agak ada tak yang baik hati nak belikan aku album tu nanti. Urmmm. Should I begin collecting her album ? Patut ke tak patut , patut ke tak patut ?? Tssskkk.

Thanks for your time , love ya people.


p.s : weekend ni nak balik kampung , yeay yeay.


xoxo


2 comments:

  1. akak pun minat yuna sejak thn 2007..ms tu aka start dgr lagu yuna Dan Sebenarnya rakaman bodoh2..pastu Conversation..ms tu xde org dgr lg lagu dia..sampai la 1 tahap lagi Dan Sebenarnya meletop..

    sampai skrg, lelaki tak guuuuuuunaa..pastu husband akak stress..hahaha!

    ReplyDelete
  2. @Nursaila Norman Kaaan !! Kita pon siap ajak Wan pergi IB. Kemain dia taknak. Katanya tak minat. Sedihh !! Hahahaha.

    Tapi lagu dia yang Deeper Conversation tu besstttt. Okay tak sebenarnya semua lagu dia best. :D

    ReplyDelete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah