Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Tuesday, October 1, 2013

Payunggg ? Alaaaa tak payah.

Assalamualaikum & Hello.

Pasal payung pun nak buat entry , bahahaha. Nampak sangattttt kau takde modal dah nak cerita kan Nadia kannnn. Biarlahhh ni blog kittew , sukahati kitelaaaa nak cerita ape. Uhukhukhuk. Korang baca jelah apa aku nak cerita ni , kot kot sama perangai macam aku ke. Bolehla kita buat union. Hamboiii. Siapa yang baca blog aku ni tak suka pakai payung ? Sila angkat tangan. Kalau tu korang geng dengan aku. Aku tak suka pakai payung , tak gangster okay pakai payung. Kekekeke!



Baik payung lipat mahupun payung panjang macam ni , semua aku tak suka pakai. Kihkihkih. First , sebab handbag aku kecik , so tak boleh nak sumbat payung lipat tu. Second , sebab aku malas nak menjinjing payung panjang tu. Kalau dah malas tu malas jelaaa wehhh. Takpayah buat alasangggg. Muahahaha!

Pernah sekali tu , aku balik kerja. Daripada LRT Maluri nak ke rumah aku tu adalah dalam 15 minit perjalanan tau. Mula mula aku berjalan tu takdelah hujan , rintik pun tak. Tetibaaaaa , start rintik dan lagi tetiba bila hujan terus lebat. Jyeaaahhh ! Aku sukaaaaaa. Pfftttt. Jalan punya jalan meredah hujan , ada apek kedai akuarium ni tegur :

Apek : Eh amoi , hujan lebatla. Takde payung ka ? Itu macam susahla amoi.
N : Erkkkk , heheheheeee (sambil lap muke pakai tangan , macam wiper. kekeke!)

Apek akuarium pun sound aku tak pakai payung. Nak buat macam mana dah takde payung , takkan nak rembat payung apek tu pula kan. Kanggg apek tu pula yang basah. Mau ada asoh mana pula tegur dia nanti. Tsssskkkk. Y______Y.


Tapi takdelah bermaksud aku langsung tak pernah pakai payung sepanjang hayat aku ni. Membohong lettuwww kennn. Aku pernahlah pakai payung , kalau betul betul perlu dan terdesak. Contohnya taknak kena hujan masa pergi kerja. Balik kerja takpe kuyup , pergi kerja JANGAN. Kangggg ada aku keluar lunch dalam bentuk kiub ais. Ohhh no no no. Kekekeke!

Masa aku study dekat UiTM dulu , mama siap bagi aku payung lagi. Tapiiiii........sampai sudah aku tak pakai. Duduklah kau dalam loker tu wahai payung , kekeke! Kalau hujan je tak payah pergi kelas. Senang. Hahahaha. Dekat UiTM Seri Iskandar tu dahla panas tahap hazab okeh. Lombong kiri kanan depan belakang. Itu pasal mama suruh pakai payung untuk pergi kelas. Tapiiiiii aku dannnn payunggg ?? Sangat tak boleh. Aku redah je pergi kelas tengah tengah panas. Lalu RENTUNG. Balik KL kena marah dengan mama sebab rentung macam hindu rumah sebelah. Ggggrrrrr.

sumber : google

Ada sekali tu , baru baru nilah juga. Hujan masa tu. Renyai. So aku takut petang nanti hujan juga , sebab tu aku nak bawa payung juga. Tapi aku dah turun bawah blok dah. Rumah aku pula dekat tingkat 4 nu haaaa. Dengan lif yang lembsss kuasa lapanbelas dan dengan kemalasan aku tahap 7 petala langit. Aku pun call mama :

N : Ma , baling payung dekat bawah. Malas nak naik.
M : Haaa kejap.

Disebabkan BALING tu , ranaplah payung aku. Kekekeke! Kemain konfiden lagi kannn. Naseb baik pagi tu ayah hantar. Kalau kene pakai payung yang ranap tu ? Aku redhoooo kalau pergi kerja dalam basah kuyup. Muahahahaha! Kaki payung tu je yang ranap sebab plastikkan. Beli pun dekat 7E je , quality pun so so jelah kannn. Dahla baru beli semalam weh payung tu , esoknya ranap. Kesian. Apelah nasib kau payung. Disebabkan payung tu jatuh dari tingkat 4 , so sound effect dia kemainnn kuat eh. Sampai macha sekor ni memekak

Macha : Woiiiiii. Apa iniiii bising bisinggg (sambil pandang aku kat bawah). 
N : Eehhh kau ni , kalau kaum kau mabuk sampai menjerit jerit macam kena rasukan ablasah saja aku tak bising puuuunnn. Pffttt. (dalam hati , wakakakaka).

Lalu aku buat muka selamba , berlalu ke tempat kerja. Mencari sesuap nasi lebih baik daripada aku gadoh dengan macha tu pasal payung aku yang patah tu. Kanggg dengan dia dia aku payungkan. Zzzzzzzz.

Thanks for your time , love ya people.


p.s : cetaphil facial cleanser on the list. ihikkkksss.


xoxo


4 comments:

  1. betul..betul..betul..tak suka nak bawak payung ke hulu hilir..
    sanggup lagi redah ujan dan panas..hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaannn !! Tak kose okay nak pegang pegang.
      Lepas tu tertinggal terus. Ataupunn GHAIB. :P

      Delete
  2. hahahhahaha.. lawak la awak ni makcik.. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahakikat nenek , kite memang tak suka payung. Muahahaha. :D

      Delete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah