Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Tuesday, December 3, 2013

NadiaWanEday : Baju Tunang , Halfmoon Shawl & Veil

Assalamualaikum & Hello.

Kalau ditanya , adakah aku seorang yang fussy ? Yes I am. Dengan jujur dan ikhlas aku mengaku , aku seorang yang fussy. Kalau aku nak buat something tu , aku mesti buat all out. Aku tak suka buat ala kadar , bak kata orang sekarang asal boleh. No. Aku tak suka. Sebab tulah untuk beli kain nak buat baju tunang aku pun , sampai keluar masuk kedai. Y____Y.

Akhirnya , aku jumpa dengan kain yang aku berkenan dekat Osman , Semua House. Berapa total damage aku untuk kain ? Meh aku recap sikit dengan korang. By the way , baju aku ni aku tempah dekat mak kawan aku. Tapi maaf. Tailor aku ni dah malas nak amek tempahan sebenarnya. Aku ni pun naseb naseb sebab kawan dengan anak dia. Kalau tak ? Cari tempat lainlah teman. :P

Lace : RM 133 - 2.5 meter
Chiffon : RM 35 - 2 meter
Satin : RM 54 - 4 meter
Upah jahit : RM 180 - include beads

Total : RM 402


Untuk halfmoon shawl , ini serious sangat last minute. Aku cari dua hari before majlis. So , kau rasa sempat ke aku nak demand yang cantik cantik ? Kirim salam. Apa yang aku nampak , itu je yang aku sambar. Tak cakap banyak. Hahaha. Kebetulan pula warna halfmoon shawl aku tu macam dah sesuai dengan warna baju aku. Manik manik tu pun lebih kurang je warnanya. So , tak payah termenung panjang. Bayar je terus. Muahahaha. By the way , aku beli halfmoon shawl ni dekat Kenanga Wholesale City.

Total : RM 80


Untuk veil , alhamdulillah rezeki aku untuk dapat sponsor daripada Kak Saila. Thank you very much sister. Actually ada peristiwa juga pasal veil ni. Kak Saila last minute rasa veil yang dia buat untuk aku tu tak cantik. Punyalah down emosi dia nak menjahit veil tu. Aku yang baca entry dia masa tu pun dapat rasa kecewa dia , tambahan pula dengan komen komen orang yang kebanyakannya memang agree veil tu tak cantik. Lagilah sedih kannn. Tapi , berkat usaha Kak Saila. Akhirnya veil tu siap dengan sempurna dan cantik di mata. Suka.


sumber : Kak Saila

So , itulah dia sedikit sebanyak pasal baju/shawl and veil aku. Perhaps dapat membantu mahupun bagi idea dekat korang korang kat luar sana. Tak banyak membantu , maybe sikit pun bolehla eh. ^_^v

Thanks for your time , love ya people.


p.s : aku letak labels NadiaWanEday untuk mudahkan korang cari pasal e-day aku. Sweet tak ? :P


xoxo


14 comments:

  1. Untung boleh share everything pasal eday kat blog, ika tak boleh sebab family belah si dia tak bagi publickan majlis T_T iolls sentap!
    hasilnya bole share gambar jari dengan cincin je, sakit juga hati ni mihmihmih

    insyaAllah entri nadia ni membantu juga bakal2 tunangan orang ;D
    murah juga laa kan baju tunang tu siap upah semua, ke mahal?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yeke ? Takpela Ika. Baca jelah cerita eday orang lain. Muahaha. Dah kehendak family kan ? Tak baik pula dilanggar. Gittu. Hikss. Murah ke mahal eh ? Memandangkan beli berperingkat. So , takdela duit rasa laju sangat keluar. Hahaha. So , boleh kata. Suam suam jela. Tak mahal tak murah. :)

      Delete
    2. kan, sebab hormat tu ikutkan je, tak baik derhaka miahahaha :D
      tapi dekat2 RM500 juga laa tu kan untuk outfit sahaja, halfmoon beads tu customade ke?

      Delete
    3. Tak customade , tapi macam berjodoh je beads tu dengan beads dekat baju. Hahaha.
      Kalau customade , tak dapat kot harga RM 80 tu. Mesti lagi melambung. Kekeke. :P

      Delete
    4. kan ika tengok pun padan dengan beads baju, bagus betul cari halfmoon mihmih ;)
      ape pun memang cantik nadia, serious, ika yang tengok pun puas hati, pasni boleh tunggu gambar dari photographer pulak ye HAHA XD

      Delete
    5. Itulah dia , nadia yang tengok dan pakai pun rasa puas hati. Hihihi. Tula tengah tekun menunggu ni. Tak tahulah hasilnya macam mana. Huhu. :D

      Delete
  2. thank you nad sebab review :) <3<3<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiksss , thank you kak sebab sponsor. ^_^v.

      Delete
  3. Cantik gilaaaa bajuu.....ni yg rase mcm nk tunang lg ni....muehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alololo. Thanks yang. Biasa biasa jelaaa. Hikhikhik. :D

      Delete
  4. Assalamualaikum awak. cantiklah baju dengan veil awak. suka tengok kombinasi warna begini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam Sheila. Alhamdulillah , ni nama dia pakai lenjan. Semua last minute. Tudung beli 3 hari before majlis. Veil pun amek lambat. :P

      Delete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah