Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Friday, December 20, 2013

Tutorial : Automatic New Tab

Assalamualaikum & Hello.

Semalam aku receive satu comment daripada Fieda dekat comment box , katanya :


Aku pun duk lah pulun pikir macam mana aku nak adjust setting blog aku ni. Takkan aku nak enable right click. Ermm. Rasa insecure. Takkan aku taknak buat backlink untuk reference pula. Hish. Last last aku jumpa jalan penyelesaian dekat Lyssa Faizureen punya blog. Blog Lyssa ni banyak tutorial , it helps. Tak tipu. 

Dan untuk penyelesaian kepada masalah blog aku ni ialah : Automatic New Tab.

1. Klik 'Template'.


2. Pilih 'Edit Template'.


3. Tengok line 4 , perkataan <head>. Bawah <head> , korang masukkan <base target='_blank'/>.

4. Korang tekan 'Save Template' , SIAP !! Senangkannn.

Sekarang kalau korang tekan je link dalam entry aku , korang akan automatic dapat buka website tu without kacau apa yang korang baca dekat entry aku. Weeee. Selesai satu masalah. :D

Thanks for your time , love ya people.


p.s : semakin bersemangat nak jadi distributor Shaklee. :P


xoxo


12 comments:

  1. satu pekara baru yg sy dapat hari ini.. terima kasih utk info ini.. :-)

    ReplyDelete
  2. ha kan dah senang...sebelum ni nk tngk ape die bg link kena bukak laen..hukhuk sedey..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dah , sekarang jangan sedih sedih dah. Boleh golek golek gembira dah. :P

      Delete
  3. satu lagi nad masa nad letak link masa nak buat entry tu...dia ada keluar satu box kan untuk kita isi "text to display" dengan "which url should this link go to"...dari situ sebenarnya dah ada kota untuk nad tick "open this link in a new window",...so kotak tu je nad kena tick setiap kali nad provide link website lain kat blog...easy pissy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh really ? Serious macam tak perasan. Hahahaha. Thanks Ika. :D

      Delete
    2. ahahahaha ada ce try tengok balik nanti :)

      Delete
    3. Hahahaha aahlaaa ! Ada !! Apa pun tak boleh. :P

      Delete
  4. hye dear :) ohh.. cmtu ea cara nak buatnya.
    dulu2 licha konpius jgk cmne nak buat.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hye Licha ! Jangan konfius konfius dah lepas ni.
      Buat je macam ni. Auto terus. Hihihi. :D

      Delete
  5. Baru tau caranya..rumit juga..hahaha.. Kira okaylah yang ni dari yang nak komen ada words verification tu. xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sekali buat je ni Azwar , lepas lepas tu tak payah dah. :D
      Agaklah yang words verification tu lagi potong stim. Y_Y

      Delete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah