Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Saturday, May 24, 2014

Mula bermanja manja dengan Photoshop balik. ^^

Assalamualaikum & Hello.

Sebelum ni aku ada tulis entry pasal DIY sticker untuk doorgift kawen kan , sila rujuk SINI kalau masih belum berpeluang nak membaca. Dan mostly yang komen memang suruh aku buat sendiri , korang memang saja kan nak bagi aku busy design sticker dan blog terabai so traffic merudum. Eh boleh ke camtu. Kekekeke.

Maka dengan itu , aku mulalah bermanja manja balik dengan Adobe Photoshop.


Seriously , its been ages aku tak menggodek Adobe Photoshop ni. Last sekali masa design banner/bunting untuk annual dinner 2 tahun lepas kot. Lepas tu dah tak usik usik dah , takde benda nak design/edit so memang tak bukalah ceritanya.

Kalau dulu zaman study dekat UiTM , gila gigih daripada pagi sampailah ke malam duduk depan laptop menggedit gambor sendiri dengan fonts yang fancy fancy semata mata nak hapload dekat Mespes , Fwenster. Lol !! Edit habes cantiklah time tu , yelah zaman tu mana nak ada camera 360 bagai. Macam mana nak peloles muka kalau bukan tak edit pakai Adobe Photoshop. Tssskkk.



Daripada dulu sampai sekarang , kalau nak cari fonts cantik cantik. Mesti aku refer dekat 2 website ni je , padahal pemalas nak cari dekat tempat lain. Tah tah tempat lain ada fonts lagi lawa lawa. Wakakaka. Pedulik. Ai akan tetap setia dengan dua website ni je. Muahahaha.

Kalau tanya aku dekat mana nak cari vector , mana nak cari brushes ke patterns ke. Serious aku takde specific website untuk dirujuk. Aku selalunya google je apa yang aku cari tu , first link tu akan jadi pilihan aku. Kalau first link tu tak best baru refer link link yang lain. Gituuu !! ^^


Nampak tak betapa basic punya design aku buat , sabor jela. I still didn't get the tune. Pffttt ! Tak dapat tune , tak dapat ilham. Macam mana nak DIY ni oiii , help !! Bila tunjuk dekat mama dia kata comel , katanya nak macam ni je untuk sticker -- simple katanyaaaa. Tapi asal aku tengok design ni rasa macam ada benda tak kena haaa ?? Anyone ??

Thanks for your time , love ya people. 


p.s : hari sabtu agogo takde , meh kita main draft draft design sampai muntah. T___T


xoxo


18 comments:

  1. cantikkkkk..

    chaiyok2 makcik..

    cuba awak buang line kat background tu.. letak plain je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha , chaiyok chaiyok yeee. Nak lempor PC dah ni. Kekeke. Tapi kang nanti kosong sangat plak kan ? ^^

      Delete
    2. try error design lain jugak tau.. :)

      Delete
    3. Hahahaha yelah tu , tapi semua kita nampak macam dah error je. Muahahaha.

      Delete
  2. tu pun nampak cam dah okay.
    tapi font terima kasih tu macam kena tukar sikit kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huwaaa , rase rase italic ke bold better untuk terima kasih ? Banyak wooo nak install fonts baru. :D

      Delete
  3. Ce buat design luv luv plak...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alaaaa janganlah luv luv kak. Ngilu kita. Kekekeke. :P

      Delete
  4. kira okay tau guna, kita nie tak tau langsung okay

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sikit sikit bolehlah Maria , hihihihi.

      Delete
  5. Cik kak, kalau nk design make sure u have atlist 3 pilihan. So silela gigih buat lg. Yang ni dh nice, simple, buat beriya pon org buang jugak dokkkk, lain la kite ni retiiisss letop mng ABP ad gak org nk simpan hohohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku ada lebih daripada 3 pilihan pun tapi kalau nak letak kat sini semua pun tak boleh gak an. Tak supriselah macam yang terpilih. Hahahaha.

      Delete
  6. pandai kotttt..cantik apa..kalau download adobe photoshop kat laptop ofis xpe ke eh? eh?
    hikhikhik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha selamba je kak , kita pun guna pc office. Tapi da install dulu time jadi committee member tuk company. Ajet ajet nak designkan tuk company. Last last pakai sendiri. :P

      Delete
  7. Tapi seriously memang lawa kot. Simple2 macam ni cantik. Hahaha bila akak ada cakap yang pasal edit macam tu miza pun buat juga. Tu dah kira paling lawa la. Lagi2 dulu kan myspace boleh upload gambar gerak2 kemain kau edit bagai nak rak XD hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kan ! Gigih kan edit semata nak masuk kat myspace ade fonts blink blink bagai. :P

      Delete
  8. org design biasenya akan rasa mcm tak kene dan ksong je. Tapi bg org lem cukup menarik. sbb tu kita memerlukan pandangan org lain.

    ReplyDelete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah