Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Saturday, May 10, 2014

WHATSAPP berwajah baru dengan WHATSAPP+

Assalamualaikum & Hello.


Malam kelmarin , masa aku duk scroll Instagram -- aku ternampak satu IG shop ni upload gambar Whatsapp dia yang berwajah baru. Teruja okay aku , malam malam buta tu juga aku gigih pergi install uninstall nak dapatkan Whatsapp baru. Kekekeke. 

Kenapa aku cakap cantik ? Eh  eh eh ! Sebab cantiklahhhh.


Cantikkan ?? Tulisan boleh tukar kaler , boleh pilih cloud bentuk mana korang nak untuk conversation. Ala kalau dah install nanti godek godeklah , macam macam korang boleh jumpa. Aku sampai ke sekarang ni tak habes habes lagi godek setting. Kejap kejap tukar kaler cloud , kejap kejap kecik besarkan tulisan. Muahahaha. Ai is seronok !!


Emoji emoji pun ada banyak pilihan weh , dah tak terhad macam dulu. Boleh pilih banyak weh. Seriously ! Main emoji jela dalam Whatsapp sekarang ni. Muahahaha. Emoji tayang bontot pun ada. Kalau korang install , korang scroll bawah sikit bahagian emoji ni -- emoji t**** pun ada. LOL !!!! :P


Haaaa nampak banyak gila setting yang korang boleh ubah ubah ikut suka korang. Boleh download theme juga. For now aku tak download theme , aku pakai yang customade untuk mata aku sendiri. Kadang kadang theme ni not my taste. So tak kuasa aku nak install theme. Mihmihmih.

Cara cara mendapatkan Whatsapp berwajah baru :

1. Backup dulu Whatsapp yang korang pakai sekarang ni.
2. Tak jumpa backup ? Pergi Settings -- Chat Settings -- Backup Conversations.
3. Dah backup ? Uninstall Whatsapp yang korang pakai cuti sekarang.
4. Then -- tekan link ni : http://whatsapp-plus.net/download.php.
5. Korang akan nampak button download , sila tekan download.
6. Dah settle download , korang install Whatsapp je macam biasa.
7. Ikut setiap arahan yang diberi -- settle ! ^^

Dah settle semua tu , korang akan dapatlah Whatsapp yang jelita macam Whatsapp aku tu. Kalau handphone yang tak support tu aku tak tahulah ye. Sebab handphone aku elok je. Kekekeke. Selamat mencuba.

Thanks for your time , love ya people.


p.s : ni auto publish entry ye , aku tengah bercuti ni. amboiii.


xoxo


22 comments:

  1. fon da berat x le nk download :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahaiiii , sedihnyaaa. Sila cuba bile memory besar nanti. :D

      Delete
  2. haaaa kelebihan lagi,, boleh rahsiakan last seen tu,, hahahah suke tipu! benciii! *jalous sbb laki aku siap theme JDT ok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahaha. Kesian hp yang tak boleh support. Ehhh ! :P

      Delete
  3. Yeayyyy...pg nih br bjayer buat lps bacer entry nurie nih...smlm asyik x boleh jer...tp td ttiber hp hang kjap....nasib baik pas off n on smula ok balik...hihihi...x sabar nk xplore nih...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeahhh ! Kak dd pun dah install. Barulah geng. Tetibaaa. :P

      Delete
  4. cantik tu memang cantik.. mmg nak sangat whatsapp bru ni.. tp mesti saiz besar kan?? ala... memori kita kecik je ni.. kne beli fon bru dptkan internal memori yg besar.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alolololo , tunggu memori besar nanti barulah install okay syg. ^^

      Delete
  5. cantik!! nak kena uninstall la nih hihi

    ReplyDelete
  6. Memg cantik..nk uninstall jugakkkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lagiiii , jomlah sama sama cantikkan Whatsapp. :D

      Delete
  7. tak leh download...tak support hp akak...huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alolololo , apa lagi kak. Tukar tepon teruslah. Hahaha. :D

      Delete
  8. mcm mana nak besar kan emoji tuh ehh .. ?

    ReplyDelete
  9. Lain version, lain setting nya ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sure la pula sekarang ni macam mana.

      Delete
  10. napa tak dapat buat. bukan masalah memori penuh tapi tak tahu tekan download yg mana..banyak sangat yg kluar downloadnya..alarhhh kecewanya..

    ReplyDelete
  11. napa tak dapat buat. bukan masalah memori penuh tapi tak tahu tekan download yg mana..banyak sangat yg kluar downloadnya..alarhhh kecewanya..

    ReplyDelete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah