Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Wednesday, July 16, 2014

NadiaWanWeddingPreparation : Cuti kahwin !!

Assalamualaikum & Hello.

Disebabkan aku sebelum ni aku pernah bertegang urat leher dengan manager aku pasal cuti tunang , maka dengan itu aku buat persiapan awal dengan apply cuti kawen awal sebulan setengah. Hahahaha. Aku baru je apply tadi cuti kawen okay !! Belajar daripada pengalaman bak kata orang.

Sebab manager aku ni bukan macam manager orang lain yang nak faham staff dia nak tunang ke nak kawen ke. Yang dia tahu kondem kondem kondem. Padahal apply guna cuti sendiri ni bukan cuti dia , pun kena kondem. Bersabarlah hati. =_="


Haaa nampak ! Lumpsum aku sapu cuti daripada 27 August sampai 2 September. Alah !! Baru seminggu aku cuti and takde kat office , tak payah nak menggelabahlah agogo oiii. Kasi approve jela. Hahahaha. 

Dahla masa apply Marriage Leave tu rasa macam kelakar and awkward gila !! Hahahaha. Selama ni apply Annual Leave tak pun Sick Leave. Tetiba apply Marriage Leave , konfem esok bertebaran gossip gossip liar dalam office ni. Boreeenggg. =_="


Jyeahhh ! Nampak sangat manager aku harini takde keje and banyak masa terluang sebab selalunya sampai kena tanya bila nak approve baru masuk notification leave approve. Harini dia bertindak dengan pantas. Daebak ! Hahahaha.

Tapi yang sakit hati sekarang ni ialah bila leave aku untuk 15 September tersangkut. Arghh ! Stress lah. Dan dan manager aku cakap dia dah apply leave untuk haritu juga. Tak nampak ke email hotel booking aku yang masuk minggu lepas. Saje je tau dia ni. Dan dan juga dia tanya ada apa apa urgent ke. Eh dia ni. Aku nak pergi hanimunggg pun kena cerita sebutir sebutir ke dengan kau ? Selama 3 tahun lebih keje tak pernah pula aku state reason kenapa nak cuti , tetiba harini tembak aku kenapa tak state reason. Motip ??? =_=".

Thanks for your time , love ya people.


p.s : kalau tak approve ? kita mc la , eh no show pun bolehla ! hahaha.


xoxo


27 comments:

  1. Replies
    1. Amiinn ! Doa banyak banyaklah jawab dia Anum. T_T.

      Delete
  2. in sha allah approve.saje je bos tu nak gurau-gurau ngan orang darah manis..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiinn amiinn. Hahaha. Jangan gurau sangatlah Sal. Kita pernah sampai kena drag dengan HR la semata pasal cuti. T_T.

      Delete
  3. Mesti susah hati kan masa nak berurusan ni. Fiza ni baru praktikal, tapi kena minta cuti seminggu masa raya sebab nak buat majlis resepsi dua tempat..nasib supervisor ni prihatin. :) byk2 doa supaya lembutkan hati manager nadia tu.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat Fiza. Hish. Sabar jela. Dapat manager camni , memang nak mencarut je hari hari. Hahaha. Amiin amiinn. InshaAllah. :)

      Delete
  4. Neway Tahniah Dear.....So, ble ur weeding date :-) *sje nk mnyebok..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you ! Solemnization in august , reception bulan lain. hahaha. :P

      Delete
  5. Replies
    1. Keeeennn ! Semudah ABC je kan Sally. :P

      Delete
  6. ahahahaha harap approve laa ya cuti nak honeymoon tu hiks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amiinn ! Doakanlah ye Ika. Dengan dia ni memang payah sikit. Busuk je hati. T_T.

      Delete
  7. manager lama ko lagi ke pe beb hahaahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahahahahahaha ! Yelah , sape lagi ! Aku kan kat sini lagi. Syg sangat company ni. T_T

      Delete
  8. Nak cuti kawin pun susah ye..hahaha.. Moga dipermudahkan xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahu takpe dik oiii. Nak cirit tau macam ni. Hahaha. Amiinn amiinn. InshaAllah.

      Delete
  9. Insyaallah..moga2 dpt bercuti...

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum nad. wahwahhh tak sabar nak cuti lama p honeymoon ek. semoga dipermudahkan urusan kalian nak dirikan masjid bersama. heeee

    ReplyDelete
  11. Boss sy pulak kalau boleh kena apply cuti 2 bulan lebih awal baru dia approve on time before kita cuti.. cuti tunang tak apply lagi ni, tapi takpe, cuti dulu, approve later.. macam tak biasa.. haha!

    eh, nurie.. reception bila? tolong lah jgn clash.. haha.. yg gila hashtag mesti nak dtg menyerbu punya.. eh silap, lupa plak dah tukar nama lain.. hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha bapak lama baru nak reply komen kan ? So tayah reply eh. :P

      Delete
  12. kalau akak fedulikkan...cuti aje

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita pun nak pedulikkan je. Lantak. Yang penting ai cuti. Keennn ? :P

      Delete
  13. 2 pun nk cita ka? klu bos baca xke naya..

    ReplyDelete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah