Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Tuesday, August 12, 2014

Cerita hari raya di luar ibukota Kuala Lumpur - Part 3 & Part 4

Assalamualaikum & Hello.

Sorry sorry semalam terskip pula cerita hari raya kita , hish hish. Semua gara gara bisikan syaitonirajomin. Hahaha. Okay sambung sambung , tapi entry part 3 and part 4 ni aku combinekan since part 3 tak banyak gambar. Ade gambar aku je ber-yoo-yoo-tee-dee. Hahahaha. :P

Hari Raya Ketiga

Seawal pagi hari raya ketiga aku dah diculik oleh Kema , nak kena pergi tolong dia masak Mee Soto Singapore dekat rumah dia sebab makcik aku nak buat open house lepas Zohor. Tu yang kesudahan dia aku belajar buat begedil. Ehek ! I dah hebat okay buat begedil , pejam mata pun boleh buat. Hebat !



Disebabkan busy dekat dapur dan busy tengok tv je , terlupa nak amek gambar. Ni pun nasib baik petang tu sempat juga suruh adik aku tangkap gambar aku dekat tengah jalan. Ekekekek! Jalan yang dekat belakang aku tu , yang sebelah kiri nak ke kolam buatan dan yang sebelah kanan tu nak ke dusun buah buahan. Rumah makcik aku ni dekat dengan dusun , malam malam sejuk ! Best !!

Hari Raya Keempat

Pagi pagi bangun tido terus bersiap nak check out , singgah rumah sedara mara ayah and then gerak balik KL. Tapi tengahari jugalah pun gerak balik KL. Hahahahaha ! So , takde apa nak cerita sangat. Layan gambar jelah ye.







Ni last rumah yang aku sekeluarga pergi beraya sebelum balik KL. Rumah Ayah Mat Pozi merangkap cikgu kemahiran hidup aku masa sekolah rendah. Hahahaha. Dulu masa dekat sekolah everytime kelas kemahiran hidup ada projek nak kena buat , projek akulah yang siap dulu. Biasalah pakcik kita buatkan. Ngelat. :P


Inilah dia sekolah rendah kebanggaan aku , SK Assunta Convent Kuantan. Kalau ada readers aku yang daripada Assunta Convent -- lambai lambai sikit. Ehek ! Siapa siapa yang nak pergi Teluk Cempedak ikut jalan Alor Akar dan Tok Sira mesti jumpa sekolah aku dekat corner tu. I'm proud to be Assuntarian bebeh , rindunyaaaaa nak jalan jalan dalam kawasan sekolah ni , tapi takpela dapat singgah pun ok. ^_^

Thanks for your time , love ya people.


p.s : takde mood nak kerja , mood nak cuti sudah mari wooo.


16 comments:

  1. haaaaaaaaaaaaaaaaiiiiii la mama,, nape cun melecun sangat wehhhhhh mama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tayah over ! G main jauh jauhlaaaa. Hahahaha.

      Delete
  2. Banyaknyaaa part! Dah macam org bercuti oversea ni kak Nurie hahaha. Fuyoh Assuntarian hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan ! Tapi ni last , dah takde dah. Hahaha. Tak lalu dah akak oiii. :P

      Delete
  3. kisah raya berpart-part.. meriah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pat pat siku lipat nak tulis entry , hahaha ! :D

      Delete
  4. orang jarang2 balik kampung mesti kalau sekali balik nak tengok sekolah lama dia..(cakap pasal diri sendiri nih)
    hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kak kan ! Poyo poyo je , padahal masa suruh pergi sekolah kemain liat. Bila da abes sekolah terhegeh hegeh nak pergi sekolah (kitalah tu). hahahaha. :P

      Delete
  5. elehhhh..cakap org...raya die pun kemainnnnnn lagi tau!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi kite takde baju raye. Nak juga menang kan. Ekekekeke. :P

      Delete
  6. bukan main byk part lagi cerita raya dia kan.. kita raya tahun ni lah rasa mcm nan hado sikit. takde nak beraya sakan, org pun tak sakan dtg beraya kat rumah. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raya sakan sangat , gambar je lebih. Raya dia takat tu je. Hihi. :D

      Delete
  7. Replies
    1. Bergaya dengan apa ada je kak , baju raya nan hado. T_T

      Delete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah