Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Malaysian Free Auto Backlink Exchange

Thursday, April 30, 2015

Pregnancy Diary : Alhamdulillah , NadiaWanJR is on its way ! ^^

Assalamualaikum & Hello.

6 January 2015

Aku rasa ramai pun yang dapat agak aku pregnant gara gara entry yang aku share tiga empat bulan lepas. Yelah , tak semena mena kau share pasal pregnancy dah kenapa kan. Memang orang boleh agaklah. Hahahaha. And untuk makluman korang masa aku busy share info dengan korang tu , aku dah pun pregnant for 4 weeks plus.

And now kandungan aku dah pun masuk ke 20 weeks plus and quite busy kicking.


Alhamdulillah


Alhamdulillah


Alhamdulillah

Maafkanlah diri ini yang tak berkongsi daripada awal. Even orang duk provoke pun aku try untuk elak. Bukan apa. Aku takut. Macam macam benda boleh jadi kan ? Maaflah. Aku ni memang kampung.com sikit. Sikit ke banyak tah. Wakakakaka ! 

So , 1st trimester iaitu 12 weeks yang terawal haritu aku takde alahan langsung. Alhamdulillah. Mengidam nak makan itu ini pun takde sangat rasanya , lebih kepada mengada ngada adalah sebenarnya. Hahahaha. Pening pening lalat , sakit kepala , selesema , batuk , sakit tekak tu memang peneman setia. Hahahaha. Alahan tak boleh bau suami sendiri pun takde. Syukur. Eh. Hahahahaha. 


Macam mana aku dapat tahu aku pregnant ?


Mestilah pakai pregnancy test , takkan aku pakai agak pula. Ekekeke.


I'm Pregnant !

Aku tahu aku pregnant on 6th January 2015. Tercapai terus azam tahun baru laki aku. Ekekekeke. Rezeki awal tahun untuk aku & Wan. Alhamdulillah. At first berat hati juga nak pakai UPT ni , yelah sebelum ni bila pakai duk nampak single line je kan. Frust. Apa kau ingat UPT murah ke oi nak pakai ikut suka hati. Hahahaha. Tapi kali ni ngam ngam aku guna UPT ni selepas 6 hari delay period. Nampaknya nombor 6 macam ong je untuk aku tahun ni. Hahahahaa.

Tujuan asal aku guna UPT kali ni pun sebab aku nak makan panadol a.k.a paracetamol. Al maklumlah demam teruk pula dah masa tu. Tapi disebabkan period aku dah delay beberapa hari - aku jadi serba salah nak makan ubat. Iyelah , sebelum sebelum ni mana pernah delay period. Ehek! Manalah tahu ada tiny dot dalam rahim aku kan. Tu yang akhirnya aku serah diri untuk pakai UPT. Double line tak double line belakang kira. Huhuhu. And the outcome - positive la weh !!! Wakakakaka. Cancel terus makan panadol , sihat terus lepas tu. Hahahahaha.


Perasaan aku ?


Teruja tu tak payah cakaplah kan. Keluar bilik air terus bersinor sinor rumah mama dengan senyuman aku yang lebar. Hahahaha. Terus laju laju masuk bilik sebab takut ada orang perasan aku tersengih sengih macam kerang busuk lepas keluar bilik air. Tak pernah dibuat orang tersengih lepas keluar bilik air eh. Hahahaha. Aku take time sengih sorang sorang dulu dalam bilik , then baru aku panggil Wan masuk. Dah macam pengetua nak jumpa student bermasalah. Kahkahkah !


Terus aku hulur kotak pregnancy test yang aku pakai tadi dekat Wan.

Aku : Bukalah , tengok.
Wan : Apa dia ni ?
Wan : Eh.
Wan : Eh.
Wan : Eh.
Wan : Eh.
Wan : Eh , betul ke ape bie nampak ni ?
Wan : Eh. Speechless.

Okay memang nampak sangat sangat yang Wan speechless sampai respon dia pun eh , eh , eh , eh. Dah macam tu je pula benda yang dia tahu cakap walaupun hidup dah hampir 26 tahun. Wakakakaka ! Mujur aku tak tengok muka dia , memang taknak tengok pun reaction dia sebenarnya. Bukan apa. Aku malu ! Wakakaka. :P


Thanks for your time , love ya people.


p.s : doakan aku dan baby sihat sentiasa dan dipermudahkan semuanya ye. ^_^


56 comments:

  1. Replies
    1. Thank you kak , eh dah terjaga sangat dah rasa ni. :P

      Delete
  2. Alhamdulillah. .tahniah Nad...im happy for you...x sabar tgok baby nad nanti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah kak , thank you ! Doakan yang baik baik untuk kita and baby tau. Pastu akak boleh gegomol. Ekekeke. :D

      Delete
  3. Hahahaha, nad, ida baru cerita pasal iday lambat 4 hari datang bulan dekat blog. Tahniahhhhhhh! Alhamdulillah. Bila nak jumpa ni, dari kahwin sampai mengandung tak jumpa2 lagi-lagi ni. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula Nad baru baca entry Iday ! Hahahaha. Thank you Iday , tula bilalah boleh movie date lagi ni kannn. Masing masing pun tahu tahu dah kahwin dah. Iday , Nad doa lepas ni rezeki awak pula mai naaa. :D

      Delete
  4. kan~~ dh agak lama dh... hehe tgok gmbr yg kat menara KL tu pun dh boleh agak jugak.... eh?
    by the way, tahniah nad... take care ye (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehh ! Hahaha. Kemain agak lagi eh. Thank you Diyana. InshaAllah. Doakan kita and baby ye. ^_^

      Delete
  5. sebaya lah baby kite..sy 19w hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah !! Yeke , tahniah untuk awak juga. Do take care yaaa. ^_^

      Delete
  6. Assalamualaikum nad, alhamdullilah. dah agak lama hehehhee. yeayyy sebaya la dgn 2nd baby sheila. semoga dipermudahkan segalanya nad. hehehehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam Sheila. Kemain lama eh agak ? Hahaha. Wow ! Dah nak masuk 2 dah ? Alhamdulillah. Murah rezeki Sheila. Tahniah & take care tau. ^_^

      Delete
    2. my pleasure. hehehe. tengok post2 nad pun dah tahu. kuikuiii rezeki nad, kita berbesar hati terima :)

      Delete
    3. Kemain tau based on entry entry lama. Hahaha. Betul tu , rezeki jangan ditolak gitu. Bala jangan dicari. ^_^

      Delete
  7. kita blogger kedua tau lepas Kak Una dan saya bangga! hahahaha...

    congrats again! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahahahahaha !! Sempat gossip masa makan steamboat and now seluar jeans skinny yang haritu tak butang tu langsung dah tak muattttt !! Hahahaha. Thank you sally sayang. ^_^

      Delete
  8. Singgah pagi..
    Senoroknya kan...
    moga diri ini di pergi rezeki itu jgk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah Nieyl. Doa banyak banyak semoga semuanya dipermudahkan untuk awak and kita. ^_^

      Delete
  9. Congratulations! Itulah simpan berita gembira lama sangat. Orang dah dapat agak 99.9% betul. Semoga semuanya berjalan lancar ya. Eh, akak dulu anak keduakan dah 4 bulan baru perasan period dah 2 bulan tak mai. Check cepat-cepat rupanya positive! Terus pi doktor nak buat confirmation. Bila tau dah 4 bulan, ternganga pulak. Barulah perasan awat semua makanan yang kita suka rasa lain macam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perghhh ! Boleh tak perasan period delay dah 2 bulan. Hahahaha. Sabar jela akak ni tau. Hahaha. By the way thank you kak. Doakan yang baik baik untuk kita and baby ye. Moga moga bambam macam adik cute. ekekeke. :D

      Delete
  10. Yeayyyy! Keksyaaaa... Orang rasa kann mesti anak buah orang tu baby boy tauu.
    Huahuahua. Nak bet tak? Eeeeiii bestnyiaaaa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oiii. Asal rasa baby boy plak ? Ada la method dia tu ! Bukan boleh caya budak ni. Hahahaha.

      Delete
    2. Tahniahh! alhamdulillah nak dapat baby dah. semoga semuanya sihat :)

      Delete
    3. Thank you Citfarah ! Amiinn. Minta minta macam tulah sampai akhirnya. ^_^

      Delete
    4. Hahahaha. Kalau betul macam manaa? Heee.
      Apapun, tak kisah lah baby boy ke girl.
      Moga baby & mommy sihat selalu. Please tolonglah jaga diri yaa! ❤

      Delete
    5. Betul tu , tak kisahlah boy ke girl ke. Janji sihat , sempurna sifat sudah. Hewhew. Yelaaaa ! Banyak kali nau dia pesan tu. Hahahaha. :D

      Delete
  11. waahh.. bestnya nak dapat baby.. Tahniah akak.. :DD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you yang ! Best eh ? Nervous oiii. Hahaha. :D

      Delete
  12. Tahniah. Mine dah 22 weeks. Tak jauh beza! Tahniah mommy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waa , tahniah !! Hehehe. Aah la beza 2 weeks je. Hehehe. :D

      Delete
  13. akak pulak yang tersengih2 baca walaupun dah dapat agak memula dulu..hehehh,,..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboii simpan sikit sengih tu kat dalam poket kak. Hahahaha. :D

      Delete
  14. Congratulations!!! take care dear..semoga dipermudahkan sehingga bersalin nanti..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you mak Irine. Hehehe ! Amiinn. InshaAllah. Doakan ye untuk kita and baby. ^_^

      Delete
  15. anak kita sebaya nanti makcik.. yeayyy!! :)

    take care makcik.. i love u!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeayyyy !! Nanti boleh pergi school sama sama. Hahaha. Awak pun makcik , enjoy your bersilat day. We love you too makcik & RA. :D

      Delete
  16. Tahniah. Moga jaga diri dan jaga kandungan.

    ReplyDelete
  17. yehhhhh! siap la kau nanti baby, auntie una kerjakan kau cukup2 hahahaha.. take care mommy and baby.. semoga semuanya baik baik ok! im happy happy happy! aku lah manusia paling excited nanti.. haha tompang sayang anak orang je la mampu.. kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah when the time comes , rezeki kau pun ada. Tapi ingat - usaha tu. Malas nak usaha jangan cakap dengan aku. Hahahaha. Yelah , nanti auntie una sila belikan saya banyak banyak baju ye. Mommy daddy saya kedekut. Hahahaha. :P

      Delete
    2. mommy daddy kau tu mmg.. hahahah insyaallah ada rezeki nanti aku loncat2 depan kau dulu hahahaha takpun ko la beranak 3 4 ketul dulu..bagi meriah dulu.. nanti aku boring boleh pinjam anak ko 1 2 ketul hahahaha *ingat anak kucing ke ape

      Delete
    3. Memang anak aku ada cop macam buku kat library. Pinjam bila , pulang bila. Hahahahaa ! Bangang melampaui batasan ni.

      Delete
  18. Tahniah Nadia... Happynya akak dengar.. doakan akak pun akan ikut jejak Nadia tau.. Jaga kandungan baik2.. Mesti Comey cam Nadia nnt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Kak Eyza , inshaAllah kak lepas ni ada rezeki akak. Hahaha. Comey amendenya kak , dah comot sememeh dah ni. Ekekeke. :D

      Delete
  19. tahniah Wan & Nad. lepas ni kena panggil madam Nad la.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan nak madam sangat BBL oii. Hahaha. Thank you BBL ! ^_^

      Delete
  20. tahniahh. semoga selamat semuanya :)

    ReplyDelete
  21. Congrats Nad ! Hello baby ! Aunty Nani here ! Hahahah :P

    ReplyDelete
  22. memang dah nampak sangat pun makcik oi! hahaha. cuma biar tuan dia bgtau sendiri je.
    take care tau, and nanti kenduri bulan 11 wajib bawa baby sekali eh. :P

    ReplyDelete
  23. Tahniah..take care ye mommy....terus sihat kan tengok double line..hehe

    ReplyDelete

Nurie.Sya.Nadia Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah